Inbound marketing handler om å tiltrekke seg potensielle kunder gjennom relevant og verdifullt innhold, i stedet for å “skyve” løsningene eller tjenestene sine ut via tradisjonelle markedsføringsmetoder.
For et B2B SaaS-selskap med en årlig ARR på rundt 30 millioner kroner, er inbound marketing en spesielt god strategi: Den lar deg bygge tillit og autoritet i markedet, samtidig som du genererer kvalifiserte leads på en kostnadseffektiv måte.
I denne guiden får du en innføring i grunnleggende inbound marketing (“Inbound Marketing 101”) tilpasset mellomstore SaaS-selskaper. Vi dekker hva inbound marketing er, hvorfor det er nyttig nettopp for din virksomhet og hvilke strategier du bør fokusere på. Deretter ser vi nærmere på hvordan du kan implementere tiltakene i praksis, og vi deler noen enkle eksempler på hvordan andre har lyktes.
Ved å kombinere datadrevet innsikt, avanserte automatiseringsverktøy slik som HubSpot og en forståelse av komplekse kjøpsgrupper hos kundene, kan inbound marketing posisjonere ditt selskap som en preferert partner for målgruppen.
Vil SEO noen gang dø?
(artikkel fra 2014)
SEO har nesten blitt erklært dø siden den først begynte å bli praktisert. Siden 1997 har flere kommet med konklusjoner om at SEO er snart ferdig på grunn av den ene eller den andre oppdateringer Google har lansert. Under finner du en interessant infographic som viser hvordan SEO har blitt spådd dø gjennom mange år nå.