Skip to content

Bloggartikler dedikert til GTM-strategier og inbound marketing for B2B SaaS selskaper som ønsker å oppnå en strukturert og målbart vekst av ARR i takt med selskapets modenhet. Her deles det erfaringer, eksperimenter og kunnskap.

Archive: Blogg dedikert til GTM-strategier for B2B SaaS selskaper

Inbound marketing handler om å tiltrekke seg potensielle kunder gjennom relevant og verdifullt innhold, i stedet for å “skyve” løsningene eller tjenestene sine ut via tradisjonelle markedsføringsmetoder.

For et B2B SaaS-selskap med en årlig ARR på rundt 30 millioner kroner, er inbound marketing en spesielt god strategi: Den lar deg bygge tillit og autoritet i markedet, samtidig som du genererer kvalifiserte leads på en kostnadseffektiv måte.

I denne guiden får du en innføring i grunnleggende inbound marketing (“Inbound Marketing 101”) tilpasset mellomstore SaaS-selskaper. Vi dekker hva inbound marketing er, hvorfor det er nyttig nettopp for din virksomhet og hvilke strategier du bør fokusere på. Deretter ser vi nærmere på hvordan du kan implementere tiltakene i praksis, og vi deler noen enkle eksempler på hvordan andre har lyktes.

Ved å kombinere datadrevet innsikt, avanserte automatiseringsverktøy slik som HubSpot og en forståelse av komplekse kjøpsgrupper hos kundene, kan inbound marketing posisjonere ditt selskap som en preferert partner for målgruppen.

(mer…)