Slik lager du en perfekt Instagram konto for bedrifter
Følg denne guiden for å lage en perfekt Instagram konto for bedrifter
I denne guiden finner du 10 gode tips for å lage en perfekt Instagram konto for bedrifter.
Etter vår erfaring med Instagram og administering av flere Instagram kontoer for bedrifter, disse er de beste tipsene vi kan dele med dere.
👉🏼Vil du forresten øke selskapets synlighet i Google og tiltrekke den riktige målgruppa?
Sjekk ut våre SEO-tjenester og ta book et uforpliktende og gratis SEO-møte.
10 gode tips for å lage en perfekt Instagram for bedrifter
- Profilbilde. Bruk bedriftens logo tilpasset Instagram.
- Brukernavn. Velg et brukernavn som ligner bedriftens navn og din Twitter og Facebook brukernavn.
- Profilbeskrivelse. Forklar kort og nøye hva bedriften selger og hva er grunnen til at dere er på Instagram. I motsetning til andre sosiale nettverk, kan Instagram profiler ikke søkes etter nøkkelord eller hashtags.
- URL. Inkluder bedriftens nettside-URL eller link til bedriftens Facebook side i Instagram beskrivelsen (altså kalt for Bio).
- Bildetekster. Bruk relevante bildetekster og ikke nøl med å stille spørsmål for å fange følgernes oppmerksomhet. Gjør det enklere for kundene å komme i kontakt med din bedrift ved å skrive bedriftens nettside-URL i dine kommentarer (eks. ggmedia.no). De kan dessverre ikke klikke på linker som legges til i kommentarfeltet, men det hjelper likevel.
- Varslinger. Alltid la profilen din være åpen for alle, slik til og med de som ikke følger deres Instagramskonto kan kommentere og like bildene dere legger ut.
- Branding. Integrer bedriftens logo eller navn i bildene dine. De fleste brukere oppdager nye bilder gjennon Instagrams nyhetsfeed, så forvent at alle skal besøke din profilside for å lese mer om bedriften.
- Svar. Vær aktiv. Send alltid en kort melding til brukere som er fornøyde med bedriftens produkter/tjenester, eller til de som kommenterer eller nevner deg (tagger) for å starte en to–veis samtale. Prøv å holde kommentarer til en diskusjonsnivå uten å bruke formell språk og gjerne ved å stille spørsmål.
- Hashtags. Bruk flere hashtags, bedriftens navn bør også være en hashtag, for å nå brukere som søker på aktuelle temaer, produkter eller tjenester.
- Bilder av deg selv og teamet eventuelt. Inkludere relevante bilder av deg selv i en jobb sammenheng. Du er din bedrift. Tillit er viktig.
Finnes det flere gode tips som vi har glemt å ta med i denne artikkelen? Gjerne legg det til ved å kommentere under. 👇🏻
Trenger du kanskje hjelp med å tiltrekke nye kunder ved bruk av Instagram? Dette kan vi hjelpe deg med. Kontakt oss.
Les også : Hva er SEO og hvorfor er det viktig for din bedrift