skip to Main Content
Nettsiden er under utvikling

Slik lager du en perfekt Instagram konto for bedrifter

10 Tips Instagram konto for bedrifter

Følg denne guiden for å lage en perfekt Instagram konto for bedrifter

I denne guiden finner du 10 gode tips for å lage en perfekt Instagram konto for bedrifter.

Etter vår erfaring med Instagram og administering av flere Instagram kontoer for bedrifter, disse er de beste tipsene vi kan dele med dere.

👉🏼Vil du forresten øke selskapets synlighet i Google og tiltrekke den riktige målgruppa?
Sjekk ut våre SEO-tjenester og ta book et uforpliktende og gratis SEO-møte.

10 gode tips for å lage en perfekt Instagram for bedrifter

  1. Profilbilde. Bruk bedriftens logo tilpasset Instagram.
  2. Brukernavn. Velg et brukernavn som ligner bedriftens navn og din Twitter og Facebook brukernavn.

  3. Profilbeskrivelse. Forklar kort og nøye hva bedriften selger og hva er grunnen til at dere er Instagram. I motsetning til andre sosiale nettverk, kan Instagram profiler ikke søkes etter nøkkelord eller hashtags.
  4. URL. Inkluder bedriftens nettside-URL eller link til bedriftens Facebook side i Instagram beskrivelsen (altså kalt for Bio).
  5. Bildetekster. Bruk relevante bildetekster og ikke nøl med å stille spørsmål for å fange følgernes oppmerksomhet. Gjør det enklere for kundene å komme i kontakt med din bedrift ved å skrive bedriftens nettside-URL i dine kommentarer (eks. ggmedia.no). De kan dessverre ikke klikke på linker som legges til i kommentarfeltet, men det hjelper likevel.
  6. Varslinger. Alltid la profilen din være åpen for alle, slik til og med de som ikke følger deres Instagramskonto kan kommentere og like bildene dere legger ut.
  7. Branding. Integrer bedriftens logo eller navn i bildene dine. De fleste brukere oppdager nye bilder gjennon Instagrams nyhetsfeed, så forvent at alle skal besøke din profilside for å lese mer om bedriften.

  8. Svar. Vær aktiv. Send alltid en kort melding til brukere som er fornøyde med bedriftens produkter/tjenester, eller til de som kommenterer eller nevner deg (tagger) for å starte en toveis samtale. Prøv å holde kommentarer til en diskusjonsnivå uten å bruke formell språk og gjerne ved å stille spørsmål.
  9. Hashtags. Bruk flere hashtagsbedriftens navn bør også være en hashtag, for å nå brukere som søker aktuelle temaer, produkter eller tjenester.

  10. Bilder av deg selv og teamet eventuelt. Inkludere relevante bilder av deg selv i en jobb sammenheng. Du er din bedrift. Tillit er viktig.

Finnes det flere gode tips som vi har glemt å ta med i denne artikkelen? Gjerne legg det til ved å kommentere under. 👇🏻

Trenger du kanskje hjelp med å tiltrekke nye kunder ved bruk av Instagram? Dette kan vi hjelpe deg med. Kontakt oss.

Les også : Hva er SEO og hvorfor er det viktig for din bedrift

Gregory Gjini

Growth marketing advisor og forretningsutvikler med viktig erfaring fra noen av Norges beste byråer - MediaCom, Dentsu, TRY.
Solid erfaring med digital markedsføring, både strategisk og praktisk.

Jeg hjelper mine kunder med: SEO og innholdsamarkedsføring, e-postmarkedsføring og marketing automation, B2B leadsgenerering.

Du finner meg på Linkedin
Kom i kontakt med meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Back To Top
×Close search
Search