skip to Main Content
Nettsiden er under utvikling
Hvordan øke Organisk Rekkevidde På Facebook

Hvordan øke organisk rekkevidde på Facebook

Post Series: Facebook Tips

Slik øker du organisk rekevidde på Facebook

Engasjementet er fraværende og dine følgere på Facebook trykker ikke på like og hverken deler de dine blogginnlegg eller bilder. Hva gjør du når den organiske rekkevidden på Facebook (Organic Facebook reach) avtar? Mest sannsynlig skylder du på Facebooks sine algoritmer. Det forstår jeg godt og du har sikkert et poeng. Selv om endringer i Facebooks algoritmer er å skylde på til en viss grad, finnes andre måter å øke den organiske rekkevidden.

Måten du måler engasjementet på i følge Facebook:

Engasjement er prosentandelen av personer som har sett et innlegg og deretter har likt, delt, klikket på eller kommentert det.

 

Organisk rekkevidde på Facebook? Hva er det?

Organisk rekkevidde er måten du når ut til følgere og andre ved å poste engasjerende innhold. Dvs. det er gratis

Facebook selv gir oss svaret på dette spørsmålet

Organisk rekkevidde er det totale antallet unike personer som så innlegget ditt via gratis distribusjon.

Hva er betalt rekkevidde?

Betalt rekevidde er måten du når ut til flere ved hjelp av Facebook annonsering. Altså Mark Zuckebergs måte å kommersialisere Facebook. Selvom det koster er dette en velvdig kosteffektiv måte å drive målrettet Facebook markedsføring.

Facebook forklarer det på denne måten

Betalt rekkevidde er det totale antallet unike personer som så innlegget ditt som følge av annonser.

Slik når du ut til flere følgere på Facebook uten å betale for annonser

Neil Patel har laget en infographic som vil hjelpe deg å øke organisk Facebook rekevidde.

Slik forbedrer du organisk rekkevidde på Facebook
Laget av Neil Patel i Quick Sprout

Oppsummeringsvis vil jeg si at:

  • Det er utrolig viktig at du poster engasjerende innhold av høy kvalitet
  • Gjør deg kjent med Facebook Innsikt og bruk det aktivt
  • Bli kjent med dine følgere ved bruk av Innsikt
  • Finn ut når er de pålogget
  • Hva slags informasjon er de ute etter og hvilket innhold foretrekker de?
  • Vær personlig og delta i diskusjoner
  • Still engasjerende og ikke selgende spørsmål
  • Post ofte bilder og videoer
  • Observer og sett det i deres perspektiv

 

Er det noen flere tips du har? Gjerne del de med oss i kommentarfeltet 🙂

 

 

Gregory Gjini

Growth marketing advisor og forretningsutvikler med viktig erfaring fra noen av Norges beste byråer - MediaCom, Dentsu, TRY.
Solid erfaring med digital markedsføring, både strategisk og praktisk.

Jeg hjelper mine kunder med: SEO og innholdsamarkedsføring, e-postmarkedsføring og marketing automation, B2B leadsgenerering.

Du finner meg på Linkedin
Kom i kontakt med meg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Back To Top
×Close search
Search