Hvordan øke organisk rekkevidde på Facebook
- 1.Hvordan få flere Facebook delinger
- 2.Facebook side publisering som skaper engasjement
- 3.Hvordan øke organisk rekkevidde på Facebook
- 4.Slik verifiserer du din Facebook side og får blått verifiseringsmerke
Slik øker du organisk rekevidde på Facebook
Engasjementet er fraværende og dine følgere på Facebook trykker ikke på like og hverken deler de dine blogginnlegg eller bilder. Hva gjør du når den organiske rekkevidden på Facebook (Organic Facebook reach) avtar? Mest sannsynlig skylder du på Facebooks sine algoritmer. Det forstår jeg godt og du har sikkert et poeng. Selv om endringer i Facebooks algoritmer er å skylde på til en viss grad, finnes andre måter å øke den organiske rekkevidden.
Måten du måler engasjementet på i følge Facebook:
Engasjement er prosentandelen av personer som har sett et innlegg og deretter har likt, delt, klikket på eller kommentert det.
Organisk rekkevidde på Facebook? Hva er det?
Organisk rekkevidde er måten du når ut til følgere og andre ved å poste engasjerende innhold. Dvs. det er gratis
Facebook selv gir oss svaret på dette spørsmålet
Organisk rekkevidde er det totale antallet unike personer som så innlegget ditt via gratis distribusjon.
Hva er betalt rekkevidde?
Facebook forklarer det på denne måten
Slik når du ut til flere følgere på Facebook uten å betale for annonser
Neil Patel har laget en infographic som vil hjelpe deg å øke organisk Facebook rekevidde.
Oppsummeringsvis vil jeg si at:
- Det er utrolig viktig at du poster engasjerende innhold av høy kvalitet
- Gjør deg kjent med Facebook Innsikt og bruk det aktivt
- Bli kjent med dine følgere ved bruk av Innsikt
- Finn ut når er de pålogget
- Hva slags informasjon er de ute etter og hvilket innhold foretrekker de?
- Vær personlig og delta i diskusjoner
- Still engasjerende og ikke selgende spørsmål
- Post ofte bilder og videoer
- Observer og sett det i deres perspektiv
Er det noen flere tips du har? Gjerne del de med oss i kommentarfeltet 🙂
Mer interessant innhold